Enkair

Eind 2018 lanceerde Low & Bonar een nieuw innovatief product op het gebied van kussens en matrasvullingen. Eigenschap: een open filament-based 3D structuur. De targets werden gericht op o.a. de volgende markten: consumenten, zorginstellingen, kantooromgeving en automobiel- en luchtvaartindustrie. Dit innovatieve productmerk bestaat in tegenstelling tot de conventionele markt niet uit foam (Pu/Latex), maar uit een zeer open structuur dat er voor zorgt dat het zeer goed ademt. Enkele voordelen: lokale drukverdeling, lichtgewicht, recyclebaar en duurzaam.

 



Vraagstelling / oplossing
De identiteit van Enkair is ontwikkeld voor zowel het B2C als het B2B kanaal. De stijl laat een open en fris beeld zien, is eigentijds en laat een min of meer neutraal beeld zien dat voor beide marktbenaderingen geschikt is. Afhankelijk van het beeldgebruik kunnen de middelen specifiek voor een markt worden ingezet. Voor het merk werden middelen als folders, posters, banners, website en brand assets als kleurenpalet, typografie en pictogrammen ontwikkeld.

rienk, rienk post, identity, branding, logo, enkair, low & bonar
Teaser banner
rienk, rienk post, identity, branding, banner, enkair, low & bonar
Pictogrammenset
rienk, rienk post, identity, branding, icons, enkair, low & bonar
Introductiefolder
rienk, rienk post, identity, branding, poster, enkair, low & bonar
Introductieposter voor de Dutch Design Week 2018
rienk, rienk post, identity, branding, poster, enkair, low & bonar
rienk, rienk post, identity, branding, poster, enkair, low & bonar
rienk, rienk post, identity, branding, roll-up banner, enkair, low & bonar
rienk, rienk post, identity, branding, roll-up banner, enkair, low & bonar
rienk, rienk post, identity, branding, folder, enkair, low & bonar